ASSASSIN'S CREED
Mivel a játék sztorija öszetett, gondoltam lefordítom a játék végének a magyarázatát.
FIGYELEM! HA NEM JÁTSZOTTAD VÉGIG, NE OLVASD EL!
Tehát végigjátszottad az Assassin's Creed-et, igaz? Kicsit DaVinci Kód beütése van, mi? Ne aggódj, jön a magyarázat... SPOILER!

Kérdés. Ki a 17-es számú Alany?
Válasz. Ez volnál te, Desmond.

K. Desmond valójában Altair?
V. Nem, Desmond Altair leszármazottja, s az Animus segítségével képes a DNS-ében rejtett genetikus emlékek elérésére. Ez azt jelenti, hogy Altair-nek legalább egy gyermeke született az Assassin's Creed eseményei után - különben Desmond-nak nem lennének meg Altair emlékei.

K. Mi a helyzet az ábrákkal?
V. A szoba előző lakója, a 16-os Alany csinált mindent, amit Desmond-dal láthatsz.

K. Oké, de akkor miért nem látszik a játék végéig?
V. Az Abstergo lemosott minden üzenetet a falakról és a padlóról, de Desmond képes látni a Sasszem (Eagle Vision) képességgel.

K. Na álljunk meg. Azt írtad, hogy Desmond nem Altair. Most akkor mi van?
A. Ő nem Altair, legalábbis, még nem... Vidic e-mailjeit végigolvasva belebotolhattál egy " Összemosódás Effektus" (The Bleeding Effect) nevűbe.
Vidic megállapította, hogy néhány előző alany, kik az Animust bizonyos ideig használták, képtelenek lettek megkülönböztetni az ősük és a saját életüket. A genetikus és a valós emlékeik összemosódtak, mely megmagyarázza Desmond Sasszem képességét a játék végén.

K. Miért csak egy képesség?
V. Türelem! Az Assassin's Creed egy trilógia első része. A harmadik játék végén Desmond minden bizonnyal több képességgel bír majd...

K. Mi az Abstergo?
V. Modern Templomosok. Az Abstergo egy cég, mely világuralomra tör. A céljuk a világbéke, de amivel ezt el akarják érni, őrültség. Úgy gondolják, az emberiség irányításával és azzal, hogy megölik azokat, kikre nincs hatással a hatalmuk, elérik a békét. Még a nevük is erről árulkodik: latin szó, jelentése "tisztogatás".

K. Kicsoda Lucy?
V. Lucy Stillman az Abstergo alkalmazottja, de valójában a Bérgyilkosok (Assassin) beépített embere. Ő adta meg Desmond szobájának a kódját és ő próbálja késleltetni a tervet. Egy sor e-mailben segítséget kér egy ismeretlen személytől. Az utolsó üzenet kódolt, de benne van, hogy "Hamarosan ott leszünk". Vidic gyanakszik Lucy-re. Alan Rikkin küldött neki egy e-mailt a fluorid szivárgással kapcsolatban: "Azon gondolkozom , hogy a fluorid szivárgás szabotázs volt-e... és ha igen, egy téglával van dolgunk vagy valami még rosszabbal?" Érdemes elgondolkozni azon, hogy nagy valószínűséggel Lucy volt ez a "szivárgás".
K. Vissza az üzenetekhez. A háromszög alakú szöveg mit jelent?
V. "Lecsapolták a lelkemet a saját hasznukra, én lecsapoltam a testemet, hogy megmutassam neked, hol láttam". A 16-os Alany írta ezt a saját vérével, a többi üzenettel együtt. Az első rész arra utal, hogy az Abstergo ellopta a lelkét, vagyis az emlékeit. Figyelték az ősei emlékeit, hogy fontos műtárgyakat találjanak meg, ezért hitte a 16-os, hogy elvették a "lelkét".
A második rész inkább prózai. A 16-os a saját vérét használta fel, hogy nyomokat hagyjon neked, hol van a műtárgy. Miféle műtárgy vajon? Jó esély van rá, hogy ez a Szent Grál. Tovább menve találhatunk néhány bizonyítékot, mely ezt alátámasztja.

K. A négyzet alakú szöveg mit jelent?
V. "Műtárgyak érkeztek az égből, hogy uraljon minden nemzetet, hogy leboruljunk egy titkos keresztes hadjárat uralma előtt. Ne segíts nekik." Ez az üzenet közvetlenül az Abstergo tervére utal, amit szeretnének (és fognak), hogy megszerezzék a műtárgyat általad. A tervük, hogy az űrbe küldik és egy - a Föld körül - alacsony pályán keringő adóhoz kapcsolják, mely így agymosást hajt végre az emberiségen. A végső harcban Altair a saját bőrén tapasztalja mi az a műtárgy - Éden Harmadik Darabja - és mire képes. Képes elhitetni bármit az emberekkel, valamint megannyi bilbiai illúzióért felelős, mint például a Vörös Tenger kettéválasztódása (a "valóságban" nem történt meg - csak a műtárgy hitette el az emberekkel). A 16-os Alany tart az Abstergo tervétől és figyelmeztet, hogy ne segíts nekik.

K. Mit jelent a 12212012?
V. Könnyebb, ha 20122112-nek olvassuk, mivel ez egy dátum. Pontosabban 2012 December 12. Ez igen fontos dátum, mivel ez jelenti "az általunk ismert világ végét". Az ősi maja civilizáció a mezoamerikai hosszúszám-formátumú naptárat használta (mellékesen, mi a Gergely-naptárat használjuk), s bizonyos helyeken különleges események történtek. Az Assassin's Creed-ben ez az esemény egyértelmű, valamint az is adott, hogy mikori időkbe visz minket a játék.
Végigolvasva Vidic e-mailjeit láthatod, hogy az Abstergo-nak december 21-én kell "kilőnie". Biztonsággal állíthatjuk tehát, hogy a játék jelene 2012 szeptemberében játszódik, s az Abstergo 2012.12.21-én akarja kilőni a műholdat, hogy az emberiség manipulálásának egy új éráját hozza el.

K. S mi az a 13.0.0.0.0?
V. Ez szintén a 2012.12.21-re utal. Pontosabban, ez a hosszúszám-formátumú dátum, és a 13. Baktun (olyasmi lehet, mint a Gergely-naptárban az ezredforduló - a ford.) kezdete.
K. Mi a helyzet az állatfigurákkal?
V. Három állatot ábrázoló kép van: egy kolibri, egy pók és egy majom. Mindhárom a híres Nazca vonalakra utal - vonalak Peruban, melyek felülről nézve hatalmas állatoknak néznek ki. Lehetséges, hogy ez a terület az otthona egy másik ősi műtárgynak, vagy ha nem, a képek az "egyetlen műtárgyra" utalnak.

K. Mi van a piramisokkal?
V. A lépcsős piramisok a maja kultúra építészeti szimbóluma. A Mitchell-Hedges koponyát egy maja templomban találták, és számos más műtárgy van a romok alá temetve.

K. Mi az a Yonaguni?
V. A Yonaguni Japán legnyugatibb részén levő sziget, s úgy tűnik, hogy a következő játék helyszíne (vagy legalábbis annak egy része). Széles körben hiszik, hogy egy ősi, fejlett civilizáció élt Yonaguni szigetén, kikre hasonló sors jutott, mint Atlantisz népére. Épületeket találtak víz alatt Yonaguni szigete körül, melyek az előttről valók, hogy az első épületeket feljegyezték volna a világban, így számíthatunk ősi japán történetekre, melyek az Assassin's Creed 1 eseményei előtt történtek.

K. Mi a 22:13?
V. Jelenések Könyve 22:13. "Én vagyok az Alfa és az Omega, az Első és az Utolsó, a Kezdet és a Vég". Továbbá van néhány alfa és omega a nagy falfestményen.
K. Mi a három kör (szem) a háromszögnél?
V. Még egy referencia Istenhez. Ez a keresztény verziója a "Gondviselő Szem"--nek - Isten szemének. A három kör jelképezi a Szentháromságot. Furcsa, hogy a számos hit és vallás között vannak erős keresztény jelképek - furcsa, mert a játék elhint morzsákat, melyről azt lehetne hinni, hogy nem igaz.
A játékban megemlítik, hogy Jézus Krisztus nem Isten Fia, pusztán kitaláció. A végső e-mail arról szól, hogy a Krisztussal kapcsolatos műtárgyak valószínűleg a képzelet szülöttei. Ennek ellenére van egy halom keresztény szimbólumunk és egy igen erőteljes Újszövetség versszakunk, mely azt sugallja, hogy az ellenkezője igaz. Talán Éden Darabja nem arra kellett, hogy egy hazugságot tápláljon Krisztus körül, hanem hogy elfedje a színtiszta igazságot.

K. Ji... Jing... császár?
V. "Jiajing császár bűne és Quetzcoaltz mohó vágya közt találhatóak a Válaszok". Jiajing volt Kína császára 1521 és 1567 között, és a 11. császári dinasztia a Ming dinasztia volt. Nem volt túl népszerű uralkodó, s egy belső próbálkozás, hogy meggyilkolják végül kudarcba fulladt. (megjegyzés: ez egy lehetséges küldetés lehet a valamelyik kövezkető Assassin's Creed-ben). Ő építtette a Nap Templomát (megfigyelhetők Nap szimbólumok a két szobában) és különböző ritka anyagokat gyűjtött a nagyvilágból. Az egyik ilyen ritka "anyag" majdnem biztosan egy műtárgy.

Quetzcoaltz nem ismert, de valószínűleg Quetzalcoatl egyik írásmódja, az Azték Ég és Isten alkotója, utalások a Napra. Bár elsődlegesen egy azték istenség, a mezoamerikai hatás erős volt, így a majáknak megvan a saját nevük rá: Kukulkán. Az ő "vágya" a rituális állat áldozatokra utal, mellyel csillapították étvágyát, s valószínűleg egy műtárgy valamelyik templomában van elrejtve.
K. Mi a jelentősége az ajtó kódjának?
V. A Philadelphia Kísérlet dátuma.

K. Ki tudnád fejteni, kérlek, az e-mailt az utolsó számítógépen?
V. Természetesen. Nézzük pontról pontra:
E-mail: "A többiek és én végeztünk a 12-16 Alanyok felvételeinek ellenőrzésével. Továbbra is Éden Darabja marad az elsődleges célunk, viszont muszáj kutatnunk és megértenünk a többi műtárgyat is. Biztos vagyok benne, hogy megérted ennek fontosságát. Miközben a műhold elvégzi a feladat nagy részét, foglalkoznunk kell azokkal, akik immunisak - vagy védettek - a hatásától."

Magyarázat: több műtárgy létezik, amit az Abstergo meg akar szerezni, hogy uralja a világot, s mindegyik különböző képességgel rendelkezik. Ha a műhold pályára áll, a Föld népességének nagy része a hatása alá kerül, de néhány ember immunis. Szükségük van minél több műtárgyra, hogy a segítségükkel elbánjanak ezekkel az emberekkel, különben az Abstergo terve lelepleződik és állandóan lázadók támadása alatt lesz.

E-mail: "Éden Darabja (3-as) - megdícsérjük azon irányú erőfeszítéseidet, mely más műtárgyak lokalizálására irányul, holott elveszítettük a 2-est a DIA Műhold Balesetben. Megértjük, hogy a Tizenhetes Alany kapcsolata az Animus-szal nem problémamentes, így késéssel jár. Úgy becsüljük, 24 óra elég a következő kritikus frissítés elvégzésére. Eközben felkészítek egy csapatot, hogy álljon készen. Számítunk rád, hogy sikerül megszerezned azon információkat, melyre szükségünk van. 17-es tudja, hogy hol van a többi tárgy - még, ha ezzel nincs is tisztában. Meg KELL szerezned az utolsó emlékblokkot, különben ez az egész a semmiért volt."

Magyarázat: a cég kétségbeesetten keres egy másik Éden Darabját. Fellőttek egy műholdat a második darabbal, azonban baleset történt és húsz ember meghalt. Desmond-ot használják, hogy találjanak egy másikat, melyet fellőhetnek, így uralva a világot.
E-mail: "Philadelphia Terv - A Tizenkettes Alanyból nyert adat igazolta, hogy egy hajó jelent meg a jövőben körülbelül 18 percig. Nem tiszta, hogy az idővonal állandó vagy párhuzamos a sajátunkéval. Habár sikerült elég adatot rekonstruálnunk és helyreállítanunk az eredeti műtárgyat, melyet a kísérletben használtak, a Vezetőség leállította az ezirányú további kutatást, lehetséges paradoxonra hivatkozva. Hűek maradtak a cégszabályzathoz: bármely talált tárgy, mely zavarja vagy manipulálja az idővonalat, elzárandó a raktárba."
Magyarázat: Lucy levelezésében talált 10281943 ajtó kódra utal, mely az állítólagos Philadelphia Kísérlet dátuma. Úgy hírlik, 1943 Október 10-én egy amerikai romboló által kísért USS Eldridge nevű hajó volt egy szuper-titkos kísérlet alanya, mikor is ideiglenesen láthatatlanná vált. Feltételezték, hogy a hajó mind teleportáción, mind időutazáson átesett, s a legénység sosem jött helyre. A legtöbb megőrült, de olyanok is akadtak, akik egybeolvadtak a hajó falával. Ez az e-mail megerősíti a kísérlet tényét és azt, hogy a Templomosok álltak emögött.

Az Abstergo-nak meg van a hatalma manipulálni a tér-idő kontínumot, de nem merik kockáztatni paradoxonok létrehozását. Lehetséges, hogy Desmond majd használni fogja a tárgyat, hogy megállítsa az Abstergo-t, mielőtt az egyántalán elkezdte volna ténykedését.

E-mail: "Tunguska Incidens - most már úgy hiszik, hogy a Bérgyilkosok támadásának következménye. A kutatóállomást egy műtárggyal pusztították el. Alternatív hullámgenerátor van ugyan a raktárban, de nincs elég információnk a kutatás elkezdéséhez. Egy esetleges baleset kockázata túl nagy.

A Lineage Discovery és a Acquisition Division megpróbálja lokalizálni a támadók leszármazottait (legyen akár Bérgyilkos, akár Templomos), hogy folytathassuk a kutatást. A technológia feltámasztása remek előny lenne, ha akadályoztatva lenne a műhold aktiválása. Összeállítunk egy csapatot, mely ezzel fog foglalkozni."
Magyarázat: 1908 Június 30-án hatalmas robbanás rázta meg a világot. Az incidens közel a Podkamennaya Tunguska folyóhoz Tunguska-ban (most Krasnoyarsk Krai, Oroszország) történt, s azt hitték, egy meteorit csapódott a Földbe. Az e-mail szerint egy csoport Bérgyilkos pusztított el egy Templomos bázist és egy műtárgyat.
Az Abstergo meg van győződve róla, hogy egy alternatív hullámgenerátor műtárgy segít kezelni (vagyis elpusztítani) az ellenállást a műhold fellövésekor és utána. Olyasmi, mint egy erős fegyver, egy neutronbomba, melyet aztán különféle célpontra irányíthatnak.

E-mail: "Grál - eltávolítottuk a Grált a fontossági listáról. Nincs elég bizonyíték a létezésére. A Tizenhetes Alany vizsgálata arra utal, hogy az Éden Darabja legyen a legfontosabb. Minden más Krisztus-féle tárgy csak az irodalomban létezik (vagy az Éden Darabjából származik), így nem léteznek. Még, ha léteznének is ezen tárgyak, hasznosságuk elenyésző ebben a helyzetben. Az erőforrásainkat másra kell összpontosítanunk."

Magyarázat: Mi lenne az Abstergo legnagyobb tévedése, mint leállni a Szent Grál utáni kutatással. Miért is tévedés? Úgy tűnik, hogy a tárgy létezik, Desmond és a Bérgyilkosok meg fogják találni és használni az Abstergo ellen a jövőben. Lehetséges, hogy a Tizenhatos Alany tudta a tárgy helyét és nyomokat hagyott Desmond-nak - tudván, hogy az Abstergo nem fog a Grál után menni, annyira az Éden Darabjára fókuszálnak. Ha ez igaz, akkor az Abstergo alábecsülte a Grál fontosságát - 16-os meg van győződve róla, hogy ez egy kulcsfontosságú tárgy az Abstergo elleni harcban.
E-mail: "Mitchell-Hedges Kommunikátorok - a tárgyak analizálva. A jó hír, hogy működnek. Most már van egy biztonságos csatornánk a műhold kilövése utánra. Ugyanakkor kevés van belőle, így csak a fontosabb létesítményeinkhez kellene használni. Minden bizonnyal a tied az egyik"
Magyarázat: A Mitchell-Hedges kommunikátorok valószínőleg a legérdekesebb tárgyak, melyet megemlítettek. Egy Belize városban levő maja templom romjai közt találták 1926 körül ezeket a kristály koponya "kommunikátorokat" és úgy hiszik, hogy világszerte csak 13 van belőlük. A koponyák eredete ismeretlen, de úgy hírlik, hogy a viselőjüket telepatikus képességgel ruházza fel. Az Abstergo felkutatta ezen koponyákat és a fő létesítményeit ellátja, így kommunikálni tudnak anélkül, hogy félniük kellene a Bérgyilkosok kémkedésétől. A koponyák mitológiai vonatkoztatása érdekes: úgy hiszik, hogy Atlantis-ról valók (emlékszel még a Yonaguni-ra?) és a Keresztes Lovagok viselték a hadjárat alatt. Ha így volt, nagyon úgy fest, hogy lepasszolták a Templomosoknak és most Vidic kezében vannak. Ott vannak, ugyanakkor a maja kapcsolatok hagynak némi kételkedésre való okot...

E-mail: "Warren, nem tudom eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos a Tizenhetes Alannyal való kutatás felgyorsítása. Tudjuk, hogy közel vagy a célmemória eléréséhez, de fel kell pörgetned. Minden, amin dolgozunk, a helyek megtalálásától függ. Ezek nélkül semmink sincs. A Megértés Atyja vezessen utadon és hozzon sikert."

Magyarázat: a célmemória a végső harc küldetése volt, mely számos műtárgy helyét leplezte le. Lényegében térden állva kérték, hogy az Abstergo csapata megtalálja ezt az információt, amilyen gyorsan csak lehet.
K. Mik ezek az Éden Darabjai?
V. Nem egészen tiszta, de lehetnek a mítikus arany almák. Az almákat számos helyen megemlítik, s almák is vannak a végén vérrel rajzolva. A görög mitológia szerint három Arany Alma létezett, melynek bibliai aspektusai is vannak, vagyis az Arany Almák és az Éden Darabjai egy és ugyanaz - az Édenkert tiltott gyümölcsei.
K. Magyarázd meg a Befejezéseket, kérlek!
V. Kettő van (egy a jelenben, egy Altair idejében - a ford.). A Sasszem képesség használatával a szobádban feloldod a "Jövő Víziói"-t, ami egy önmagyarázat: utalások a következő játékra. A Sas és az Alma - az 1191-es vég nem ennyire egyértelmű (miért, a másik az volt? - a ford.). A Sas és Altair - a párhuzam a főhős és a madár közt elég számos alkalommal előfordult ahhoz, hogy ne vegyünk róla tudomást. A kapucniján a sascsőr, a hitugrása (leap of faith) a saskiáltással, de még a neve is: Altair azt jelenti "A Szárnyaló". Az Assassin's Creed eseményei 1191-ben zajlanak, mely azt sugallja, hogy a következő játékok más időben fognak játszódni. Az Alma? - Az bizony az Éden Darabja volna, amire Altair a kalandjai végén rácsodálkozik - a harmadik Arany Alma.

K. S mi van a többi szöveggel?
V. Arab, héber és kínai szövegek is vannak még a nagy falfestményen.

Az eredeti szöveget írta (originally english version by): Matthew Pellett
Fordította (translated hungarian version by): Dark Archon